„888.888“ - sci-fi povídka

   Polapili mne zrovna ve chvíli, kdy jsem se pokoušel přistát s porouchaným modulem na Měsíci. Ochromený samohyb naprosto odmítl poslušnost. Pro sebevraha by to byla vítaná příležitost k odchodu z tohoto slzavého údolí, já však setrvával v bláhové naději, že se z toho nějak dostanu. Ale jak, to snad věděl jen nějaký supergalaktický mozek - pokud existoval. K manévrům nad rozeklaným lunárním pohořím bych potřeboval fungující motor, neboť jsem byl značně vzdálen od širých rovin měsíčních "moří".

     Ze zoufalství jsem vypil obsah plechové láhve se slivovicí, kterou jsem předtím tajně propašoval pro všechny případy do rakety v jedné z nesčetných kapes kombinézy. Výsledkem byla pěkná motolice a pletení jazyka. Klít a nadávat nad bezvýchodností vlastního postavení jsem tedy jaksi nemoh' a začalo mi být všechno jedno.

     Než se však můj neovladatelný koráb stačil úspěšně zachytit o vrcholek některého z měsíčních útesů, byl jsem i s ním vtažen do nenadále se objevivšího cizího kosmického tělesa talířovitého tvaru, v jehož blízkosti trčel hvězdolet obřích rozměrů. Že se nejednalo o pozemský výtvor, jsem pochopil okamžitě při spatření těch tvorů. Podobni sice lidem, vysocí však přes dva metry, pronikavého pohledu hypnotické síly. Ve spěchu zaměřovali podlouhlý přístroj směrem k Zemi. Přivlekli mě k panelu - vypadal jako ovládací pult v termojaderné elektrárně - strčili mi pod nos chronometr a prostřednictvím kybernetického tlumočníka přikázali pronést po uplynutí 15 minut a 45 sekund nahlas cifru "osmset osmdesát osm tisíc osmset osmdesát osm", vše bez bližšího vysvětlení.

     Ihned nato jsem v kabině osaměl, - nevím, kam se poděli a kolik jich bylo. Puzen hypnotickou mocí, civěl jsem na ciferník, nemohouc od něj odtrhnout zraky. Chvílemi jsem viděl dokonce chronometry dva, dnes už nevím, zda-li to bylo vlivem sugesce, anebo působením domácího moku.

     Přesně v 15 hodin 38 minut času na hodinách mě vnitřní impuls donutil, abych vyslovil ono magické číslo 888.888. Tedy, abych byl přesný, pouze jsem se pokusil o zvukové zobrazení této strašné cifry. Strašlivé proto, že již při vyplivnutí počátečního "osmset osmdesát osm", dříve, než jsem dospěl k slovu "tisíc", jazyk v ústech se mi beznadějně zkroutil a zapletl někde v prostoru mezi horním a dolním patrem, aby se nakonec zaklínil mezi předními zuby. Ozvalo se příznačné opilecké zahuhlání, a tím jsem skončil. Marně jsem se snažil o několikeré zopakování, myslím, že papoušek kakadu by byl na mém místě úspěšnější.

     Po pěti či deseti minutách, přesně vám už neřeknu, rozzářil venkovní kosmickou čerň oslnivý záblesk. Uplynula pak ještě nejméně hodina, než mne členové oddílu kosmické ochrany našli a vyprostili ze zajetí. Když jsem za další hodinu stačil vystřízlivět, bouřlivě mi blahopřáli k úspěchu. Musel jsem se asi tvářit velice hloupě a nechápavě, takže se odhodlali k náležitému vysvětlení. Odposlechem pomocí dálkově řízeného gravitačního telemikrofonu zjistili, že posádka mimozemského nepřátelského  plavidla mě hodlala zneužít ke zničení zeměkoule mohutným zaměřeným laserovým dělem, jež mělo vyslat ničivé záření na zvukový signál, konkrétně po vyslovení hesla  - čísla 888.888. Ale díky mé "švestkové" indispozici, a tudíž nemohoucnosti slovně vyjádřit tak hroznou cifru, došlo k prodlení. Toho využila obdobným způsobem naše kosmická obrana k totální likvidaci hvězdoletu nepřátel, který se v době mého zápolení s vlastním jazykem již vzdaloval z bezprostřední zóny Země a Měsíce.

     Od té doby nedám na slivovici dopustit a každým rokem v den výročí prožité události, jí vzdávám patřičný hold. Jenom mne mrzí, že pro porušení předpisů o zákazu požívání alkoholu před startem a během letu, mám zapovězeno na dobu pěti let řízení jakéhokoliv kosmického dopravního prostředku.

Autor: Emil Sedmik | čtvrtek 18.10.2012 15:00 | karma článku: 8,13 | přečteno: 747x
  • Další články autora

Emil Sedmik

Bitva u Domažlic 14. srpna 1431–Prokop Veliký-Druhá část povídky

Děj pokračování povídky se odehrává zpočátku v klatovské restauraci po opětovném setkání vojáků Jirky a Pavla se Správcem Všehomíra. Ten je po předání zajímavých informací přenese na oslavu vítězství bitvy u Domažlic.

15.3.2013 v 19:30 | Karma: 6,86 | Přečteno: 622x | Diskuse| Poezie a próza

Emil Sedmik

Bitva u Domažlic 14. srpna 1431-První část fantasy povídky

Podtitulek nadpisu zní: Vojenská mise v pozdním středověku. Povídka využívá jisté mezery v historických dokumentech, týkající se střetnutí husitů s křižáky 14. srpna roku 1431. Tehdy se žoldnéřské vojsko dalo na bezhlavý útěk

15.3.2013 v 16:00 | Karma: 7,07 | Přečteno: 973x | Diskuse| Poezie a próza

Emil Sedmik

Zapomněl kandidát na prezidenta ČR na svou minulost?

Nejdříve bych ocitoval některé informace na webových stránkách, týkající se osoby Jana Fischera: „Kandidát na prezidenta České republiky v letech 1980 až 1989 byl členem Komunistické strany Československa, což zveřejnil až po své nominaci na premiéra v dubnu 2009. Následně řekl, že se tím nikdy netajil ve svých životopisech, v jeho životopise na webu ČSÚ i v médiích při jeho jmenování v roce 2003 to však uvedeno nebylo.

25.10.2012 v 12:34 | Karma: 27,14 | Přečteno: 1915x | Diskuse| Ostatní

Emil Sedmik

Domovnice

Parodie na Polednici Karla Jaromíra Erbena. Jak by ji možná napsal český básník v současné době...

19.10.2012 v 19:10 | Karma: 8,65 | Přečteno: 1036x | Diskuse| Poezie a próza

Emil Sedmik

Růže

Báseň napsal nezjištěný autor asi v první polovině 60. let minulého století, v době, kdy byla povinná základní vojenská služba, kterou muži nastupovali od 19 do 21 let svého věku....

19.10.2012 v 14:50 | Karma: 9,72 | Přečteno: 995x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1035x
Dr.h.c. Mgr. Emil Sedmík, filozof a spisovatel - další podrobnosti najdete na serveru Osobnosti.cz -webová stránka www.osobnosti.cz, anebo ve vyhledávači (např. Google) napíšete a "zakliknete" autorovo jméno a příjmení. Jeho jméno je rovněž uvedeno v Seznamu českých spisovatelů internetové encyklopedie Wikipedie.

Seznam rubrik